7 de març 2013

Visita ràpida a Tòquio -part 2-

Dissabte vam matinar a Shinjuku i des de l'estació vam agafar un tren cap al Fuji. Vam fer un canvi de tren a l'estació d'Otsuki. I vam continuar amb el tren que deixa a les portes del Fuji Q Highland

Shinjuku 6:30. Interessants pintes de la penya dissabte de bon matí. #shinjuku #tokyo #japan
De camí a l'estació de Shinjuku vora les 7 del matí.

El parc en si no és molt gran, i al contrari d'altres parcs, no està gaire tematitzat. Les atraccions estan escampades sense agrupar-se per zones temàtiques, ni les cues d'espera tenen cap decoració especial. Sí que tenen televisors amb videos promocionals, i videos amb instruccions de l'atracció on esperes. El Fuji Q és conegut pels seus rècords Guiness d'algunes de les seves atraccions: Takabisha és la muntanya russa més inclinada (caiguda de 121 graus), Eejanaika té el rècord de 14 voltes, 7 inversions de seient...una bogeria. I la Fujiyama tenia el rècords de: més alta (79m), més ràpida (130 km/h), i un recorregut de 2km. El parc també té atraccions més típiques com la caiguda lliure, i altres més normals que podem trobar en altres parcs.

Fuji Q
Mola, no?

Closer to heaven #fuji #mount #fujiyama #japan
Vistes al Fuji

Vam escalfar amb una petita muntanya russa, mentre obrien les grans. Un cop motivats, vam esmorzar uns ramen i a fer cua per la gran muntanya russa titulada Fujiyama. També anomenada 'King Of Coasters'. Si heu provat la Shambala de Port Aventura, la sensació és similar, però afegint que la sensació d'alçada i caiguda és més forta, ja que el parc ja està a uns quants centenars de metres a nivell del mar. I mentre pugem i pugem tenim vistes de la muntanya Fuji. I al mes de febrer, a aquelles alçades, fa fred! Vam baixar amb les cames fent-nos figa, la cara vermella i plena de llàgrimes pel vent, i el cor ben accelerat.

Fujiyama - Fuji Q
La Fujiyama sembla petita, però un cop ets a dalt...caca!

Després vam anar a provar la Dodonpa. Una acceleradora a 172 km/s en menys de 2 segons. Similar al Furious Baco de PA, però amb una pujada i baixada vertical en comptes d'un torçament. Curta però intensa!

Després vam fer cua pel Haunted Hospital o 'la casa encantada'. Amb el rècord mundial de recorregut més llarg (700m) en una casa encantada. Ens van explicar que el parc havia comprat un hospital abandonat que no s'havia arribat a utilitzar com a hospital. Al principi de l'atracció ens mostren un video on expliquen amb imatges esfereïdores com l'hospital acollia pacients amb els quals alguns doctors van començar a experimentar proves genètiques, mutacions etc. Però els resultats van sortir malament i van haver de tancar als pacients en una zona aïllada en quarantena. Un dia els pacients es van escapar, bojos, i van assassinar a doctors, infermeres i tot el personal. Però d'alguna manera, encara corren per l'hospital... I aquí comença el recorregut pels passadissos de l'hospital, per les diferents sales i zones com maternitat, rajos x, quiròfans, el tanatori i altres llocs molt ben decorats, amb poca llum, i detalls molt macabres i escabrosos. En un grup de quatre, portàvem una petita llanterna, la qual cosa augmenta la sensació de realisme i podem anar il·luminant allò que ens interessa, projectant ombres involuntàriament que fan sospitar de moviments de personatges amagats. Potser 700 metres de recorregut sona a poc. Però el laberint de sales, portes tancades, portes obertes, pujades i baixades d'escales, racons foscos, actors amagats, i no tan amagats fan que l'experiència duri uns 50 minuts tranquilament. Em va recordar el videojoc Silent Hill. Espectacular. Pel camí, hi ha portes d'emergència per aquelles persones sensibles que no es veuen amb cor de continuar. A la sortida es podia veure més d'una jove plorant per haver passat tanta por. Haunted Hospital és considerada una de les atraccions més terrorífiques del món, i potser la primera de Japó.

Un cop passada la por, vam provar una atracció nova tematitzada en una presó d'alta seguretat, la Zetsubou, on els visitants han d'escapar resolent una sèrie d'enigmes i jocs mentals. Va resultar ser un bluff que ningú entenia, i al cap de 20 minuts entrant i sortir de cel·les i sales, la cosa va acabar amb tots fora, sense cap guanyador ni saber ben bé què passava. Quina cagada!

Fuji Q
La 'presó' de merda.

Per treuren's el mal gust de boca i recuperar-nos de la decepció vam anar forts i vam pujar a l'Eejanaika. Una bogeria de muntanya russa amb loopings, torçades, i girs dels propis seients...Potser la millor atracció del parc. I no gens curta!

Eejanaika - Fuji Q
Eejanaika. Bestial!

Abans de que tanquéssin el parc, vam fer una visita al Evangelion World. Un museu centrat en la sèrie Evangelion amb instal·lacions, figures, sales i models a tamany real. Espectacular! Al sortir, la gran botiga de merchandising tenia masses coses i ens quedàvem sense temps per agafar el tren de tornada...Així que no ens vam entretenir gaire i vam tornar cap a Shinjuku.

Evangelion World 07 Evangelion World 11 Evangelion World 10 Evangelion World 04 Evangelion World 05 Evangelion World 08
L'Evangelion World és espectacular. Reproduccions a mida real, material original, i una botiga de merchanidising amb milers d'articles!

Un cop a Shinjuku la Natsumi i el J.B. havíen reservat taula al bar hawaià Tiki Tiki de Shinjuku. Vam picar unes amanides, pollastres i mariscos ben bons, i unes cerveses i còctels encara més bons. Després vam buscar algun lloc més per anar a prendre algo, però vam acabar al arcade i després el cansament ens podia i vam anar a dormir relativament d'hora.

Saturday night, Shibuya Night #shibuya#crossing#tokyo#japan
Shibuya, un dissabte a la nit.