25 de nov. 2013

La vida és dura, però sort que tenim soju!

Fa mesos que no escric al blog, però avui m'he decidit i aquí va el primer d'una quantitat de posts que espero que no pari.

Des de ja fa uns mesos, molts videos a Youtube inclouen publicitat. Uns segons de vídeo anunciant alguna marca coneguda. Normalment són anuncis localitzats, és a dir, del propi país on ens trobem. I pel meu gust són bastant repetitius. Jo que normalment miro moltes coses a Youtube estic bastant fart de les mateixes cançonetes i jingles (sort en tinc del plugin Youtube Center que elimina molta d'aquesta publicitat i permet configurar moltes coses de Youtube). El cas és que últimament em trobo amb anuncis de soju. D'una de les marques més conegudes: 처음처럼 (choum chorom - "com la primera vegada").

La petita història és molt semblant a tots els anuncis. Una persona té un mal dia, li passen petites desgràcies, però tranquils, que el final del dia té el soju, que l'ajuda a tirar endavant amb la seva miserable vida.

Perquè vull ensenyar aquests anuncis? D'entrada, la publicitat sobre begudes alcohòliques ja és un tema delicat. Sempre he sentit que la publicitat ha de fer notar les característiques bones d'un producte. En el cas de l'alcohol, costa vendre'l pel seu "bon" sabor, però se les pensen totes i també el saben vendre com "que guapo et sentiràs amb una copa de vodka xxx a la mà", o "quina festassa us fotreu amb unes ampolles de rom zzzzz". Però en el cas del soju...de glamour poc. El soju no s'acostuma a beure en discoteques. Es beu moltíssim en reunions i sopars de feina. És una beguda que es pren amb l'objectiu de tajar-se, ja sigui per perdre la vergonya i desinhibir-se, o per ofegar les penes com en el cas dels pobres protagonistes d'aquests anuncis. Mireu i veureu quina llàstima fan.






És sabut que Corea ja té un greu problema amb l'alcohol, i es fa ben poc per reduir-ne el consum, al contrari, es tolera, es fomenta i s'anima a la gent a beure. I el que més em disgusta és la manera divertida i 'infantil' que tenen d'anunciar-lo, amb canterelles estúpides que diuen que ja vindrà un bon dia. Això, ja vindrà un bon dia, però mentre la cosa segueixi així, millor oblidar-ho tot bebent.

Si us voleu seguir castigant, podeu veure més versions al seu canal de Youtube.


3 comentaris:

  1. Estoy como tú, no sé si cabrearme más con YouTube por machacarme siempre con los mismos anuncios o indignarme con estos del soju por presentar el alcohol como solución a los problemas.

    ResponElimina
    Respostes
    1. las dos opciones son muy posibles, no? yo opto por las 2!

      Elimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina